4 Ocak 2014 Cumartesi

PALMİYE ŞEKİLLİ BİSKÜVİLER



Malzemeler;
- 300 gr. un (2,5 - 3 su bardağı) (ben 3 su bardağından biraz az kullandım)
- 1 paket kabartma tozu
- 85 gr. (1 çay bardağı) toz şeker
- 120 gr. oda sıcaklığında beklemiş margarin
- 100 ml. (1 çay bardağı) süt
- 1 paket şekerli vanilin
- 1 tutam tuz

Dolgu malzemesi;
- 40 gr. eritilmiş margarin
- 1 su bardağından az iyice öğütülmüş ceviz
- 85 gr. (1 çay bardağı) esmer şeker

Üzeri için;
- 4-5 yemek kaşığı şeftali reçeli ( ben kayısı reçeli kullandım)
- 2-3 yemek kaşığı iri dövülmüş ceviz

Hazırlanışı;
Un ve kabartma tozunu karıştırıp bir kaba eleyin. Toz şeker, margarin, süt, şekerli vanilin, tuzu ekleyip iyice yoğurun. Üzerini kapatıp buzdolabında yarım saat bekletin. Süre sonunda hamuru 30x40 cm (40x45 cm kadar açtım ben) boyutlarında açın. Üzerine eritilmiş margarini sürün, cevizi ve esmer şekeri serpin. Rulo şeklinde sarıp 2 cm. eninde silimleyin. Yağlı kağıt serilmiş fırın tesisine dizin. Önceden 200 C'de ısıtılmış fırında 20-25 dakika kadar pişirin. Fırından çıkardığınızda beklemeden üzerlerine reçel sürün ve ceviz serpiştirin. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder