2 Ekim 2014 Perşembe

KALBURA BASTI

 Bayram tatlılarının vazgeçilmezi annemin tarifidir.
Malzemeler:
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı erimiş tereyağı ya da margarin
1 su bardağı su
1 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
İçine ceviz, fındık vs

Şerbeti:
3 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı: Sıvı malzemeleri yoğurma kabına aldım ve unu azar azar ekleyerek çok sert olmayan kıvamda bir hamur hazırladım. Karbonatı da una ekledim yoğururken. Hamuru 10 dakika dinlendirdim o sırada şerbetini kaynattım. Dinlenmiş hamurdan yumurta kadar parçalar koparıp iç koydum, oval şekil vererek kapattığım tatlıları kalbura bastırarak süsledim. 180 derecede ısıttığım fırında tatlıların altı üstü güzelce kızarıncaya kadar pişirdim. Biraz soğuttuğum kalburabastları ılık şerbetle buluşturdum. Ben sade servis ettim ama yanında kaymak, dondurma, fıstık falan da güzel gider. Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder