14 Eylül 2014 Pazar

ÇİKOLATA SOSLU PRENSES TATLISI






Muhallebisi için:

1 kg. süt
2,5 türk kahvesi fincanı un
2 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
damla sakızı

Üstü için:

1 paket kutu krema
140 gr. bitter çikolata

Vanilya hariç diğer malzemeleri kısık ateşte çırpma teliyle karıştırarak pişiriyorum. Göz göz olmaya başladıktan sonra 1-2 dakika daha pişirip, altını kapatmadan hemen önce vanilyayı da ekleyip ocaktan alıp soğumaya bırakıyorum biraz. Arada karıştırıyorum ki üstü kabuk olmasın. İlk sıcaklığı çıkınca mikserle 7-8 dakika çırpıyorum. Sakızımsı ve gözenekli bir görüntü alınca olmuş demektir. Dikdörtgen borcama döküp iyice soğumasını bekliyorum.
Bu arada üstünü hazırlıyorum. Kutu kremayı ufak bir tencereye boşaltıp kaynama noktasına gelene kadar ısıtıyorum. (Kaynamadan altını kapatmak gerekiyor)Ocaktan alıp küçük küçük doğranmış çikolataları içine katıp, çikolatalar eriyene kadar karıştırıyorum. İyice eriyince mikserle çırpıp, biraz koyulaşması için buzdolabına kaldırıyorum. 5-10 dakika sonra çikolatalı karışımı muhallebinin üstüne döküp, sterç filmle kapatıyorum ve buzdolabına koyuyorum.Afiyet  olsun







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder